Infrastruktura-edukacyjna
Wprowadzenie
Infrastruktura-edukacyjna
Na świat edukacji należy patrzeć, biorąc pod uwagę procesy globalne. Rozwój systemu edukacji musi być rozpatrywany w odniesieniu do trendów światowych. W związku z większym dostępem do globalnego rynku pracy, polscy absolwenci coraz częściej zmuszeni są do konkurowania o pracę z rówieśnikami, zarówno z Polski, jak i z zagranicy.
CELE
Cele kraju na najbliższe lata
Niezbędne jest unowocześnienie i poprawa jakości edukacji, oraz dopasowanie edukacji do potrzeb zmieniającej się gospodarki i społeczeństwa. Należy zapewnić powszechny dostęp i wysoką jakość opieki oraz edukacji w przedszkolach i szkołach wszystkich poziomów i typów, oraz zorientować je na pobudzanie kreatywności dzieci, młodzieży i dorosłych, i przygotowanie do uczenia się przez całe życie. Szczegółowymi celami kraju na najbliższe lata są m.in.:
- Stworzenie powszechnie dostępnej oferty wczesnej edukacji i opieki wysokiej jakości, nastawionej na wspomaganie rodziców wychowujących dzieci w wieku do 5 lat,
- Wprowadzenie nowych modeli kształcenia i rozwoju kompetencji zawodowych nauczycieli oraz kariery zawodowej nauczycieli, sprzyjających wybieraniu zawodu nauczyciela i pozostawania w nim przez najlepszych,
- Podnoszenie jakości edukacji poprzez zorientowanie na efekty uczenia się, w szczególności w zakresie kluczowych kompetencji, a także personalizację nauczania oraz ewaluację pracy szkół i placówek,
- Poprawa jakości kształcenia na poziomie wyższym poprzez wzmocnienie mechanizmów konkurencji między uczelniami,
- projakościowe finansowanie i ułatwienie transferu edukacja – praca, Wzmocnienie mobilności międzynarodowej i międzysektorowej studentów i pracowników naukowych.
W MS Prime cenimy wartość edukacji od najmłodszych lat i pomagamy w przygotowaniu i realizacji projektów zarówno dla JST jak i przedsiębiorstw prywatnych.